PATIN MASIH DI SINI

by 9:07 PM 0 comments

Saya kenal band ini sudah lama.kalau tak silap tahun 2013 lagi.Cuma, kenal nama dan dengar lasu single mereka jak la.Kalau jumpa dan berkenalan belum lagi.masa tu, saya telah diberikan sebuah lagu yang berjudul "KAU TIPU AKU".Tu lagu sudah pun berada didalam sistem playlist autorun ONLINEFM.Memang best tu lagu.bikin kaki begoyang..

Jadi, pada malam semalam secara rasminya kumpulan yang di anggotai oleh pemuzik pemuzik hebat ini telah pun membuat perlancaran single kedua mereka iaitu "MASIH DISINI".Dimana perlancaran ini di buat di HOTROD Cafe yang terletak di bangunan Warisan Square.


Selain Patin band, mereka juga telah menjemput beberapa pemuzik sebagai "opening act".Antaranya kumpulan The Ariez, Key Abraham, Orang Planet.Selain itu, ada penampilan penyanyi baru "ASHA" yang bernaung di bawah lable PURPOSE RECORD milik penyanyi lagu "APA MACAM" iaitu Jonathan Tse.

1st time lah saya menyaksikan perlancaran di Hotrod.Yang mana ianya mendapat sambutan sahabat pemuzik serta orang awam.Boleh dikatakan full seat juga la.sampai ada yang duduk di luar.dengar lagu jak lah.sebab di dalam sudah pack.Ini membuktikan yang scene muzik lokal makin mendapat sambutan.

Apapun, tahniah saya ucapkan kepada PURPOSE RECORD, khususnya big bossnya iaitu Mr Jonathan Tse atas perlancaran ini.Secara tidak langsung, membuka peluang kepada local act serta mana mana organiser untuk menggunakan HOTROD sebagai VENUE untuk sebarang acara yang berkaitan dengan muzik.

p/s
saya ndak sempat jumpa JUN JUN, terpaksa balik dalam jam 10.30..:(

BRo Langau

Penulis Blog

Blog Yang Memberitahu Perihal Pemuzik Tempatan Khususnya Di Sabah.Yang Mana Meraka Ini Perlukan Sokongan Dari Anda Semua..