JENNIFER THOMPSON ADA DI KK

by 9:54 AM 0 comments
Jennifer Thompson
Siapa tak kenal dengan nama Jennifer Thompson kan. Nama besar dalam industri muzik di Malaysia bah tu. kena lagi, satu satunya orang yang sentiasa memberikan sokongan pada terhadapat aktiviti band band lokal sekitar Malaysia dengan menggunakan medium media sosial.

Minggu lepas, dia berada di Kota Kinabalu bagi mengendalikan sebuah program perkongsian ilmu iaitu VOCAL FESTIVAL KK. Yang mana program ini di anjurkan oleh SPARKS. Ramai peserta yang mebngikuti kelas bimbingan mengenai vokal ini. Berlangsung di SIA kolej (KK Times Square).

Pada malam hari pula, dengan inisiatif producer yang juga dikenali ramai iaitu Chris Pereira, telah berlangsung juga sessi perkongsian ilmu muzik oleh Jennifer Thompson. Dimana, peserta yang hadir 100% adalah pengiat muzik underground. Cuma saya jak yang mewakili pihak penganjur dan media. Bukan apa, nak juga tahu sedikit sebanyak mengenai bidang muzik yang menjurus ke dalam landasan perniagaan ini kan.

Dengan muzik, kita dapat juga menjana pendapatan berdasarkan kekuatan daya tahan hati dan kesabaran yang tinggi. Banyak info yang di pelajari selama 2 jam setengah itu. Terutamanya hala tuju sesebuah band/pemuzik masa kini. dari cara pengeluaran cd, hinggalah cara nak promote band di publik.

Apa pun, masa agak singkat dan jumlah yang menyertai slot ini agak limited. Mungkin atas sebab masa dan venue yang amat terhad. Lagipun dalam bulan puasa. tapi, chris, terima kasih atas peluang ini.

Insyallah, ini bukan penghujung program. dimana saya dan team onlinefm akan cuba menganjurkan nya untuk kali kedua. Dimana, dalam perancangan pada 1 oktober akan datang. tempaat dan masa akan kami umumkan kemudian. kepada yang berminat, boleh kontek dan tempah seat seawal mungkin.

bukan senang dapat inlu dari orang yang handle AIM 15 tahun ni...:)

p/s
Antara yang hadir  kump chug on deck, me gusta, versatile, dan beberapa orang lagi. Tidak ketinggalan, Nuk@shockwave.



BRo Langau

Penulis Blog

Blog Yang Memberitahu Perihal Pemuzik Tempatan Khususnya Di Sabah.Yang Mana Meraka Ini Perlukan Sokongan Dari Anda Semua..